ulus baker – beyin ekran

pek ├žok nedenle, bug├╝n hen├╝z “daralt─▒lm─▒┼č” bir d├╝nyada ya┼čamakta oldu─čumuzu d├╝┼č├╝nmeye e─čilimliyim. ve bu daraltma , ger├žek anlam─▒yla teknolojiler taraf─▒ndan ger├žekle┼čtirilmi┼č bulunuyor -televizyon ile genel salakla┼čma halinin, bilgisayar ile bir t├╝r otizmin, ileti┼čim kolayl─▒klar─▒yla ise bir t├╝r ├ž─▒lg─▒nl─▒─č─▒n ├Âzde┼č hale geldikleri bir d├╝nyan─▒n ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒ besbelli. ama sorun, b├╝t├╝n bunlarla ne yap─▒laca─č─▒d─▒r. “reklamc─▒l─▒─č─▒n felsefesi”nden bahsedenler var; japon modeli bir uluslararas─▒ bir korporatist ┼čirketin bir “ruha” sahip oldu─čuna inanmam─▒z─▒ isteyenler var (├Âzellikle orada ├žal─▒┼čanlara mar┼č falan s├Âyletilirken); sorun bir sanat├ž─▒n─▒n bir gazetede “sayfa d├╝zenleyicisi” olarak ya da bir ┼čirkette reklamc─▒ olarak ├žal─▒┼čmak zorunda kal─▒┼č─▒ de─čildir burada. daha ├žok “reklamc─▒l─▒─č─▒n” kendini sanat─▒n son ve nihai bi├žimi olarak olumlamak isteyi┼či, benetton’un “g├Âr├╝nt├╝ ┼čefi” ve “sanat y├Ânetmeni” gibi tuhaf ├╝nvanlara sahip adam─▒ oliveiro toscani gibilerinin yaln─▒zca bir “sanat destekleyicisi”, bir “sponsor” olarak de─čil, “konseptin sahipleri” gibi ortaya ├ž─▒kmalar─▒d─▒r. bu t├╝r durumlarla kar┼č─▒la┼č─▒ld─▒─č─▒nda “k─▒llanma” yetene─čimizin de dumura u─črat─▒lm─▒┼č oldu─ču s├Âylenebilir. art─▒k eskiden oldu─ču gibi “s─▒n─▒rlarla”, “disiplinlerle”, “zor” ya da “bask─▒” ile y├Ânetilmemeye ba┼člad─▒─č─▒m─▒zda ferah bir ├Âzg├╝rl├╝─č├╝n kap─▒lar─▒n─▒n a├ž─▒laca─č─▒n─▒ sanmak, ├ža─čda┼č evrensel b├Ânl├╝─č├╝n ta kendisidir. b├╝t├╝n bunlarla ba┼č edebilecek ve mahvedebilecek bir bilgisayar virus├╝n├╝n ├╝retilip ortaya sal─▒nmas─▒ ise pek umut ba─članabilecek bir olas─▒l─▒k de─čildir. dolay─▒s─▒yla, g├Âr├╝nt├╝leri kurtaracak, sesleri reklam t─▒n─▒lar─▒ndan ar─▒nd─▒racak bir filtreleme mekanizmas─▒n─▒n tez zamanda elektronik ortama g├Ânderilmesi ve orada dola┼č─▒ma b─▒rak─▒lmas─▒ gerekiyor. internet’te ki “resmi” yasaklama giri┼čimlerinin ├žo─ču zaman nas─▒l sonu├žsuz kalabildi─čini g├Ârsek de, bu yasa─ča hedef olanlar─▒n “ger├žek” anlamda “sanal” g├╝├žlere sahip olabildiklerini d├╝┼č├╝nmek ┼čimdilik imkans─▒z. eksik olan y├Ânler aras─▒nda en ├Ânemlisi “sanat” gibi g├Âr├╝n├╝yor. beni g├Âr├╝┼č├╝m, dijital sanat─▒n “hen├╝z ger├žekle┼čmedi─či” yolunda. b├╝t├╝n ara├žlar haz─▒r bulunuyor, ├╝stelik, isterseniz diyelim, “sanat icra ediliyor” orada, ama klee’nin form├╝l├╝n├╝ bir kez daha tekrarlarsak, “halk─▒n─▒ bekleyen” bir sanat bu?

ulus baker’in sinema yaz─▒lar─▒, ege berensel’in derlemesiyle. zaman-imaj, video-imaj, godard, bresson, tarkovski, ┼čok-imaj, eisenstein, g├╝ney, lanzman, rizom-imaj, vertov ve sayfalarca g├╝zelleme.

download . pdf;
ulus baker . beyin ekran

Bir cevap yaz─▒n

E-posta hesab─▒n─▒z yay─▒mlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir