Ulaş Celep – Fading Reality

Ankara 100.Yıl’da aslında gitara yıllarını vermiş fakat pek duyulmamış bir arkadaş Ulaş. Tüm bu kayıtlar ve albüm tek kişilik bir çalışmanın ürünü. John Frusciante’yle yürümüş loop pedalı kullanımı furyasının yerli bir kanadı aslında. Barındırdığı “aksak”lıkları yüzünden bir nevi tek kişilik Nekropsi yakıştırması da yapılabilir. Neredeyse tüm parçaların altında bir sebep ve parçalar sayesinde de anlatılan bir hikaye var. Bazılarında bir western havası varken kimi de dümdüz prog. rock diyebiliriz. İlk dinlediğimde kendileri gibi beni de loop’a sokmayı başarmışlardı. Özellikle HepatitX, Ali İsyanın Kendisi ve Son Mor Ayı’ya dikkat. Severseniz bilin ki asıl planı bunlara çok sağlam bir jazz davulu ve bas eklemek, o da yakında.

Ulaş Celep – soundcloud

download . Fading Reality – 2015

6 yanıt: “ Ulaş Celep – Fading Reality ”
  1. Müzikle uğraşan herhangi bir özneliğin, evinden çıkıp kendini bir yerlerde ‘denemesi’ önerisini muhteşem sakıncalı ve kültür endüstrisi-merkezci bir yakıştırma olarak addediyorum. Yahu birinin, enstrümanını alıp da iç mekan’dan dış’a sıçraması kadar samimi, gündelik, spontan ve kişinin kendisine bağlı bir eylem olabilir mi? Üstelik müzisyen işlerini ‘dışarı’da sergilemek istesin yahut istemesin, dışsal emrivakiler/baskılar/öğütler aracılığıyla mı cereyan etmeli bu durum? Bir de pardon da, ‘dış’ neresi acaba? Bu yazı bugün varsa, Ulaş’ın var ettiği ve internet dolaşımına soktuğu EP sayesinde var, 30lu yılların sanat kritiklerinden vazgeçelim lütfen. Ulaş’ın müziği halihazırda ‘dışarı’dadır. İnternettedir, hard-disklerdedir, belleklerdedir, dağarcıklardadır, üzerine yapılan her türlü sohbettedir. Dolayısıyla ben ortada sığınılan ve dışarı olana engel teşkil eden bir sığınak göremiyorum. Bir tenkit verilecekse Ulaş’ın müziği, ses habitatı, ambiyans tansiyonu üzerine verilsin. ‘Sen gel de biraz da bize çal’ tavsiyesi müzik disiplininden bağımsızdır, kişiyi mecburi ve endüstriyel bir dolaşıma dahil etme telaşıdır.

    Bu adamın müziği dışarıda ki üzerine laflayabiliyoruz, Adorno öldü, artık youtube var, bunu geçelim.

    Ulaş’ın müziğini bass gitar ve davul eşliğiyle dinleyenlerdenim, çok da keyif aldım. Ha farklı bir yorum olsun, Ulaş reverb pedallarını, gitarını, odasını, Soundcloud hesabını ve bir yorumda ‘bireysel depresyon’ öbeğiyle yaftalanan duygudurumunu asla bırakmasın bence. Ulaş’ın müziğini ona ait kılan nitelikler bunlar, çok ışıklı AVM balkonlarında çocuk eğlendirmiyor, bu onun kendi alfabesi.

    Yola devam, alkışlarla.

    1. biz de ne olduğunu anlamadan yargılayanlardan bıktık…
      14 yıllık etilen tarihinde reklam amaçlı tek bir hareket göremezsiniz. göremeyeceksiniz.

  2. evden çıkıp kendini gerçekten bir yerlerde denemesi gerek şu hali ile harddisk yakan ama bir yere gitmeyen birisi. Müziği ilerlemiyor bunu davul bas vs kurtaramaz çünkü o partilere yer yok. Denemesi bedava tek kişilik bir depresyon hikayesinin nette dinleyicisi her zaman bulunur. Bahsettiğimiz müzik mi? Bundan emin olamadım.

    1. davullu baslı halini dinledim başarılıydı. denemesinin bedava olmasından değil parçaların kalitesinden dinledi şuana kadar dinleyenler. kendini nerde deneyeceği,evden çıkıp çıkmayacağı ona kalmış tabi de ilk defa internette tanıtımı yapılıyor ve bunu da kendisi talep etmedi. yani dinledik beğendik başkaları da dinlesin istedik. haliyle bahsettiğimiz müzik.

    2. Harddisk yakmadan bir yere gidilemiyor zaten orası sanırım herkes için doğal da, davul ve bas eklediği yeni halini görseniz bence bayağı hoşunuza gitme potansiyeline sahip diye düşünüyorum. Ulaş’ın dediğiniz tasvire uyduğunu düşündüğü, hissettiği zamanları da olmuştur elbet fakat bu çalışmaları 1 sene öncesine dayandığı için, güncel halini henüz paylaşmadığı için bu yorumları da o haline yapılmış olarak görmekte fayda var. Denemesi bedava sanki öylesine kullanılmış bir yakıştırma gibi geldi, denemesi bedava olmayan bir şey yok nitekim. Pek depresyon hikayesi değil de kısıtlı imkanlarla üretilmiş bir başarı ve ilham kaynağı daha çok benim için.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir