Şu ya da bu sesin (ya da imajın) orada ne işi olduğunu bilmek için.

  • Göz için olan kulak için olanı tekrarlamamalıdır
  • Eğer göz tümüyle fethedilmişse, kulağa –neredeyse– hiçbir şey vermeyin. İnsan aynı anda hem göz hem de kulak olamaz.
  • Eğer bir ses bir imajın yerini tutabiliyorsa, imajı kesin ya da nötrleştirin. Kulak içe daha çok işler, göz ise dışa. Bir ses hiç bir zaman bir imajın yardımına koşmamalıdır; ne de bir imaj sesin.
  • Eğer bir ses bir imajın zorunlu tamamlayıcısıysa, önceliği ya sese ya da imaja tanıyın. Eğer eşit olurlarsa, tıpkı renkler konusunda söylendiği gibi birbirlerine zarar verirler, hatta birbirlerini yok edebilirler.
  • İmge ve ses birbirlerini desteklememeli, herbiri sırayla ötekinin yerini alarak nöbetleşe iş görmelidir.
  • Tek başına çağrılan göz kulağın sabrını taşırır; tek başına davet edilen kulak ise gözün sabrını. Bu sabırsızlıklardan faydalanın. Sinemacının kudretidir bu –duyulara hakim bir tarzda hitap etmek… Sürat ve gürültü-patırtı teknikleri karşısında yavaşlığın, sessizliğin taktikleri..

Robert Bresson
Görme ve İşitme
körotonomedya