orman

Orman insandan daha y├╝ksektir. Etraf─▒ ├ževrili olabilir, her t├╝rden ├žal─▒yla kaplanarak a┼č─▒n b├╝y├╝m├╝┼č olabilir; i├žine girilmesi zor olabilir; bir u├žtan di─čerine ge├žmek daha da zor olabilir, ama orman ger├žek bir yo─čunluk ta┼č─▒r. Onu orman yapan, bu yo─čunlu─ču yaratan yapraklar─▒d─▒r; yapraklar da ba┼č─▒m─▒z─▒n ├╝st├╝nde dururlar. Birbirine sar─▒lm─▒┼č tek tek a─ča├žlar─▒n yapraklar─▒ yekpare bir ├žat─▒ olu┼čturur, ─▒┼č─▒─č─▒ engelleyen ve kapsaml─▒ bir g├Âlge yaratan i┼čte bu yapraklard─▒r.

─░nsan bir a─ča├ž gibi dimdik durur ve kendisini di─čer a─ča├žlar─▒n aras─▒na sokar. Ama a─ča├žlar insandan daha uzun boyludur ve insan onlara bakmak i├žin ba┼č─▒n─▒ yukar─▒ya kald─▒rmak zorundad─▒r. ─░nsan─▒n ├ževresindeki, ba┼čka hi├žbir do─čal fenomen her daim insan─▒n ├╝st├╝nde, ayn─▒ zamanda a─ča├ž kalabal─▒─č─▒ kadar yak─▒n ve ├žo─čul nitelikte de─čildir. ├ç├╝nk├╝ bulutlar ge├žip gider, ya─čmur buharla┼č─▒p u├žar, y─▒ld─▒zlar da uzaktad─▒r. ─░nsan─▒ yukar─▒dan etkileyen b├╝t├╝n do─čal fenomenler i├žinde hi├žbiri ona orman gibi her daim yak─▒n de─čildir. A─ča├žlar─▒n tepeleri eri┼čilebilirdir; a─ča├žlara t─▒rman─▒labilir, meyveleri toplan─▒p a┼ča─č─▒ya indirilebilir; ├ž├╝nk├╝ insanlar onlar─▒ yiyerek ya┼čam─▒┼čt─▒r.

Orman insan─▒n bak─▒┼člar─▒n─▒ kendi b├╝y├╝me y├Ân├╝ne ├žeker. Orman d├╝zenli olarak yukar─▒ya do─čru b├╝y├╝r; a─ča├žlar─▒ yakla┼č─▒k olarak e┼čittir; asl─▒nda bu e┼čitlik yaln─▒zca y├Ânlerindeki bir├Ârneklikten ibarettir. ─░nsan bir kez ormana girdi mi kendisini bir bar─▒nakta hisseder. ─░nsan orman─▒n en b├╝y├╝k yo─čunlu─ča sahip oldu─ču, b├╝y├╝menin devam etti─či tepe noktas─▒nda de─čildir. Tersine, yo─čunluk ba┼č─▒n─▒n ├╝st├╝ndedir ve onu korur. B├Âylelikle orman sayg─▒yla kar─▒┼č─▒k korku duygusunun ilk imgesidir. ─░nsanlar─▒, ba┼člar─▒n─▒n ├╝st├╝ndeki koruma kar┼č─▒s─▒nda duyduklan ┼č├╝kranla yukar─▒ya bakmaya zorlar. Yukanya do─čru, a─ča├žlara bakmak, genel olarak yukar─▒ya bakma haline gelir. Orman insan─▒ kilisede olma hissine, s├╝tunlar─▒n ve kolonlar─▒n aras─▒nda, TannÔÇÖn─▒n huzurunda durmaya haz─▒rlar. Orman son derece ahenklidir ve bu y├╝zden de bir kubbenin e─čiminin en m├╝kemmel ifadesidir; t─▒pk─▒ pek ├žok a─čac─▒n g├Âvdesinin y├╝ce ve b├Âl├╝nemez bir birÔÇÖlik i├žinde i├ž i├že ge├žmeleri gibi.

Orman─▒n hi├ž de daha az ├Ânemli olmayan bir ba┼čka y├Ân├╝ ├žo─čul hareketsizli─čidir. Her bir a─ča├ž g├Âvdesi topra─ča k├Âk salm─▒┼čt─▒r ve d─▒┼čar─▒dan gelecek hi├žbir tehdit onu yerinden k─▒p─▒rdatamaz. Direnci mutlakt─▒r, bir milim bile k─▒p─▒rdamaz. Kesilip devrilebilir, ama kayd─▒r─▒lamaz. Bu y├╝zden orman, hi├žbir ko┼čulda ka├žmayan, belirli bir konum alm─▒┼č ve bir kar─▒┼č toprak vermeden ├Ânce son adam─▒na kadar ├Âld├╝r├╝lmesi gereken bir ordu simgesi olmu┼čtur.

elias cannetti ÔÇô kitle ve iktidar

Bir cevap yaz─▒n

E-posta hesab─▒n─▒z yay─▒mlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir