MOD 130 – 20190528

Abbas Kiyarüstemi, Theodoros Angelopulos, Andrey Tarkovski, Fred Kelemen ve Bela Tarr gibi yönetmenler yorumlayıcı zamanın peşindeki yap-bozcular olarak anılabilirler. Kiyarüstemi’nin otomobilinden dünyaya atılan bakış, otomobilin içindeki diyaloglar ve uzun peyzaj sekansları, Angelepoulos’un yavaş akan ve fotoğraf benzeri sahneleri ve Tarkovsky’in insanı âdeta dışa bakarken bir iç bakışa da zorlayan ritmi bahse konu yorumlayıcı zamansallığa örnek olarak verilebilir. Michael Haneke bir söyleşisinde zaman ve sinema arasındaki ilişkiye değinir. Haneke uzun bir sahnenin veya tekrarlayan bir görüntünün zaman geçtikçe farklı anlam kıtaları arasında yolculuğa çıktığını belirtir. Bir yüzü beş saniye görmemizle, dakikalarca görmemiz aynı şey değildir, der. Zamansal farklılık beraberinde bir yorumsal farklılığı da getirir.

MOD 130 – 28.05.2019

01. Grup Ses & Ethnique Punch – Beng-U Bade
02. Muasır – Barış Sarsın Her Yeri
03. Cava Grande – Ghost
04. Cava Grande – Vessels
05. Tuğçe Şenoğul – Bunu Sana Demiştim
06. Selin Baycan – Tutsak
07. Replikas – Deli Halayı
08. Replikas – Deli Halayı (Crazy Chain Dance II)
09. Melek – Boyun Eğme
10. Apartmanlar – Beni Üzer
11. Filled By Miles – Six Month Journey
12. Hayırsız Ada – Yine Oğlum Oldu
13. Hayırsız Ada – Makine Rüya
14. Yerçekimi – Zaman
15. Proudpilot – You Do, I Make

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir