kitapları genelde tek nefeste okumayı ve okurken bölünmemeyi tercih edenlerdenim. verilmek istenilen mesajın ve kitap ile okuyucu arasında kurulan bağın gündelik hayat kaygıları ile bölünmesi kanımcı etkiye ciddi anlamda azaltıyor. kitap uzunluğu bunu başarma konusunda ciddi bir öneme sahip olmak ile birlikte sel yayıncılık geceyarısı kitapları isimli yayın dizisi burada yardımcı olan ve takdir ettiğimiz tarafta. eserlerin seçilmişliği, uzunluğu ve tasarımı ile kitaplıkta özel bir yerde durmayı hakediyor. son dönemde okuma fırsatımız olan bu diziden 3 eser okuyacaklarınız listenizde ön plana çıkabilir.


Francis Picabia – Sonradan Görme İsa

felsefemizin bizi inandırdığından
çok daha az
şey vardır
dünyada.

bildiğiniz gibi dada denilince akla gelen isimlerden biri francis picabia. sonradan görme isa ise dadacılığın en önemli metinlerinden biri olarak görülüyor. 1920 yılından gelen ama bir şekilde güncelliğini koruyup sizi kışkırtmaya ve rahatsız etmeye devam ediyor. otoriteyi reddediyor olsak da bu metini şiddetle önermekte bir sakınca görmüyoruz.

sonradan görme isa

honore de balzac – sarrasine

engeller yüreğimdeki aşkı körüklüyor.

bu sefer biraz daha geri gidiyoruz zira balzac bu eseri 1830’da yayınladı. öykü içinde öykü barındıran farklı kurgusuyla, aşk, cinsel kimlik ve sanatsal yaratının doğası, hadımlık ve yazıldığı yıla göre değerlendirildiğinde oldukça çarpıcı bir eser. fransızcası okunduğunda eminim çok daha farklı bir etki yaratacaktır. edebiyat tarihçilerine duyrulur.

sarrasine

emile zola – kim nasıl ölüyor?

para ölümü zehirlediğinde, ölümden ancak öfke doğar. tabutların üzerinde dövüşülür.

ülkemizin mağlum gündeminde maalesef farklı şekillerde olmak ile birlikte ölümler ciddi bir yer kaplıyor. fakat daha da üzücü olan zola’nın 1883 tarihinde bahsettiği eşitsizliğin hala ve etkisini fazlaca hissettirecek devam ettirmesi. paranın ve gücün egemen olduğu bir dünyada aristokrat, burjuva, esnaf, işçi ve köylü ailelerinin ölüm döşeği, cenaze töreni ve yas sahneleri… üstüne sözümüz yok.

kim nasıl ölüyor?