1457 ankara

dziga vertov’un kameralı adam (1929) filminde bir şehrin tasvirindeki amaç, şehirdeki o an’ı olduğu gibi göstermekti. eğer sovyet devrimi sonrası şehirde bir dönüşüm varsa bu dönüşümün görsel karşılığını arayan vertov, şehirdeki an’larının görsel anlamını kurguda yaratmaktaydı. böyle bir görsel takibi herhangi bir şehirde yürüttüğümüzde, o şehirde o döneme hakim olan görsel kodların sosyal ve politik yapısını da ortaya çıkarmak mümkündür. simmel’in ”kent hayatının bizlere dayattığı soyut varoluş” kavramı üstünden filmi gerçeklikten uzaklaştırmadan, vertov’tan ulus baker’e uzanan bir video estetiğinin etkisi ile kurguladığım “1457 ankara”, aynı zamanda kurgusal olana karşı anın kaydının, metropol algısını yeniden kurgulattığı gündelik hayat pratikleriyle doğal yaşam paradigmalarının çatıştığı bir şehir monografisidir.

fazlasıyla uzun olmaya başlayan izle-dinle-oku listesinde maalesef ancak izleme fırsatı bulduğumuz güzelliklerden 1457 ankara. adını 3 ağustos 1937’de karl wilhelm reinmuth tarafından heidelberg’de keşfedilen bir asteroitten alıyor. yeraltı, sarsıntı ve uzak ışıklar isimli 3 bölümden oluşan bu güzide çalışma ankara, şehir, insan, sıkışıklık, kent yoksulluğu, kentsel dönüşüm, inşaat gibi konuları üstüne bir yorum ihtiyacı olmadan işliyor. ikinci maalesef dediğimiz nokta ise işlenen konuların hala geçerliliğini koruması ve hatta daha kötü bir hal alması. izlemeden geçmemeniz gerekenlerden. buyrun;

Format: Belgesel, Türkçe, (İngilizce altyazı) HD
Süre: 62′
Yapım Yılı: 2014

Yapım&Yönetmen: Halil Yetiş
Yönetmen Yardımcısı: Civan Tekin
Yapım Sonrası: Artıkİşler
Müzik: Korhan Futacı ve Kara Orkestra & Melih Sarıgöl
Kurgu: Alper Şen
Animasyon: Tolgahan Yıldırım
Grafik: Cem Haşimi

Koza Görsel Kültür ve Sanat Derneği
Balıkbilir Video Eylem Atölyesi
IMC TV
Peyote
İMECE Toplumun Şehircilik Hareketi
katkılarıyla…

Comments

Bir cevap yazın